Centrul Medical Medreflex Line - Cluj-Napoca
Cum sa alegeti cele mai potrivite exercitii fizice pentru atenuarea durerilor in hernia de disc

Hernia de disc este o afectiune des intalnita care provoaca nu doar dureri de spate, ci si dureri ce radiaza in fese, solduri si picioare. Pacientii sunt adesea sfatuiti sa faca exercitii fizice pentru a-si ameliora simptomele, dar multi dintre ei se tem ca prin aceste exercitii sa nu provoace mai mult rau. Ca urmare, bolnavii de hernie de disc aleg adesea sa nu faca niciun exercitiu sau amana consultarea unui medic pana cand durerea se agraveaza.

In cazul cand bolnavii sunt sfatuiti de medic sa faca exercitii, intervine problema de a stabili exact ce tip de exercitiu este mai bun pentru fiecare pacient in parte, aspect care de multe ori nu este clarificat de catre medic.

Cel mai bun mijloc de a determina efectul unui anumit exercitiu asupra durerii este prin testarea acestuia. Astfel, trebuie sa constientizati nivelul durerii simtite inainte de a incepe exercitiul. Apoi, dupa repetarea unui exercitiu sau a unei miscari de cel putin 10 ori, incercati sa stabiliti care este nivelul durerii resimtite.

Daca in timpul exercitiului durerea a scazut in intensitate, inseamna ca exercitiul este bun si il puteti continua pentru a vedea daca ajuta si mai mult la inlaturarea durerii. Este recomandat sa nu efectuati exercitii in directia opusa celui care va atenueaza durerea.

Daca durerea creste pe masura ce efectuati exercitiul, inseamna ca acesta nu este potrivit si trebuie sa va opriti. Puteti apoi incerca acel exercitiu in directia opusa pentru a vedea ce efecte are.

Mai exista si posibilitatea ca durerea sa ramana constanta in timpul exercitiului. In aceste situatii se recomanda reluarea exercitiului (10 repetari) si reevaluarea efectelor lui asupra durerii.

In final trebuie sa luati in considerare si ce se intampla dupa incetarea exercitiului. Daca durerea este mai mica comparativ cu cea dinaintea efectuarii exercitiului, inseamna ca aveti unda verde pentru efectuarea lui. Daca durerea ramane constanta, trebuie sa reluati exercitiul si sa reevaluati efectele. Daca durerea se agraveaza dupa incheierea celor 10 repetari ale exercitiului, inseamna ca acesta nu este cel potrivit. In aceasta situatie se recomanda testarea unui alt exercitiu, preferabil in directia opusa. In mod obisnuit, daca exersarea pe o anumita directie va agraveaza durerea, exercitiul (miscarea) opus e posibil sa va ajute.

Aspectul principal de care trebuie sa tineti cont este ca fiecarei persoane care sufera de hernie de disc i se potriveste un anumit tip de exercitiu. Acesta trebuie stabilit prin testarea mai multor tipuri de exercitii. Din pacate nu exista un tip de exercitiu pentru durerile de spate si hernia de disc care sa se potriveasca tuturor. Fiecare persoana raspunde diferit aceluiasi exercitiu. De aceea trebuie sa exersati constant si sa invatati sa intelegeti mesajul pe care il transmite corpul.

Daca aveti nevoie de ajutor in alegerea celor mai potrivite exercitii pentru hernia de disc, Centrul medical Medreflex Line va sta la dispozitie cu personal specializat in kinetoterapie si gimnastica medicala. Nu ezitati sa ne contactati pentru un sfat sau tratamente de specialitate la numerele de telefon 0264-534167, 0264-484555, 0744-660771 sau prin e-mail, la adresa contact@medreflexline.ro